حل مشکل Deploy کردن یه ماشین مجازی Export شده

قبل عید و بعد تحویل گرفتن یه سرور جدید ، تصمیم گرفتم تا تعدادی از هاست های مجازی روی سرور قبلی رو به جدیده منتقل کنم . حقیقتش این بار اول بود که قراربود این کار رو انجام بدم و طی مطالعاتی که داشتم ، می شد این کار رو با Vmotion ، کپی کردن فایل های VM و Export کردن هاست و ایجاد فایل OVF انجام داد و من راه آخر رو انتخاب کردم . برای یک VM با 10 گیگابایت به راحتی از منوی فایل و گزینه اکسپورت کار انجام شد و در نهایت با استفاده از گزینه Deploy OVF Template فایل export شده به سرور جدید منتقل شد ولی برای VM دوم به مشکل خوردم .


نحوه خروجی گرفتن از یک ماشین مجازی در vmware vshpere client
نحوه بازیابی و deploy کردن یک ماشین مجازی export شده

مشکلی که چند روزی من رو درگیر کرده بود خطایی بود که در هنگام Deploy کردن هم در Vcenter و هم در Vsphere Client نشون داده می شد وباعث جلوگیری از deploy شدن می شد تحت عنوان :

Failed to deploy OVF package: The task was canceled by a user


Failed to deploy OVF package: The task was canceled by a user

با مطالعه لینک های مختلف و حتی لینک زیر مربوط به خود VMware کلیه راه های پیشنهادی رو من جمله استفاده از Chrome به جای FireFox رو امتحان کردم ولی جوابی دریافت نشد تا اینکه این لینک رو پیدا کردم . راه پیشنهادی این لینک اینه که شما فایل OVF رو باز کنید و یک بلک از کد رو که مربوط به CDROM و فایل ISO هست رو حذف کنید .

<Item ovf:required=”false”> <rasd:AddressOnParent>0</rasd:AddressOnParent> <rasd:AutomaticAllocation>false</rasd:AutomaticAllocation> <rasd:ElementName>CD-ROM 1</rasd:ElementName> <rasd:InstanceID>9</rasd:InstanceID> <rasd:Parent>4</rasd:Parent> <rasd:ResourceSubType>vmware.cdrom.iso</rasd:ResourceSubType> <rasd:ResourceType>15</rasd:ResourceType> <vmw:Config ovf:required=”false” vmw:key=”connectable.allowGuestControl” vmw:value=”true” /> </Item>

ضمنا باتوجه به اینکه بعد تغییر فایل OVF ممکنه شما خطایی مبنی بر مشکل در Integrity به خاطر تغییر در SHA فایلتون دریافت کنید ، باید اون فایل که با پسوند .mf در کنار فایل OVF تون هست رو پاک کنید .

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x