نحوه فعال سازی copy و Paste برای ماشین مجازی ها در Vsphere Client

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که قصد داشتید یک متن انتخابی مثل سریال نامبر یا هر چیز دیگه رو از روی سیستم خودتون کپی کرده و در داخل ماشین مجازیتون Paste کنید ولی متوجه شدین که این امکان وجود نداره . امروز قصد دارم تا روش فعال سازی این امکان در Vmware Vsphere Client رو توضیح بدم .

مرحله 1 :

در مرحله اول شما بابد VMware Tools رو برروی ماشین مجازی تون فعال کنید . برای این فعال سازی شما از منوی VM وزیر منوی Guest گزینه Install/Upgrade Vmware Tools رو انتخاب می کنید و بعد اون یک درایو جدید برای شما در داخل ماشین مجازی Mount میشه و شما روی اون کلیک می کنید و عملیات نصب رو بازدن چند تا Next دنبال می کنید .

نکته : توجه داشته باشید که در لیست سخت افزارهایی که برای ماشین مجازی تون تعریف کردین ، حتما یک CD-Rom هم تعریف شده باشه تا امکان Mount شدن ISO مربوط به Vmware Tools وجود داشته باشه .

مرحله 2:

در این مرحله ماشین مجازیتون رو خاموش کرده و سپس روش کلیک سمت راست کرده و گزینه Edit Settings رو انتخاب می کنید .

مرحله 3 :

از پنجره باز شده وارد تب Options شده و گزینه General رو از لیست انتخاب می کنید . بعد از قسمت سمت راست و پایین تب ، دکمه Configuration Parameters رو کلیک می کنید .

مرحله 4 :

در پنجره باز شده دکمه Add Row رو کلیک می کنید و موارد ذیل رو در فیلد Name مقدار false رو در قسمت Value برای اونا وارد می کنید :

isolation.tools.copy.disable

isolation.tools.paste.disable

بعد از پایان کار و تایید و بستن پنجره های بازشده ، ماشین مجازیتون رو روشن کرده و از قابلیت فعال شده لذت می برین ، به همین آسونی !

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x